«خوش نمک» با مجریان جدید به شبکه نسیم بازگشت حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد از ساخت فیلم سینمایی در خصوص امام رضا (ع) + فیلم موزیک ویدئوی جدید «فرزاد فرزین» برای سریال «قطب شمال» + فیلم مردم نامزد‌های نشان فردوسی را انتخاب کنند بهترین سریال ایرانی شبکه نمایش خانگی معرفی شد + آمار آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) تقدیر از ژاله علو در «شب کارگردان» فصل دوم سریال لایواکشن «وان پیس» (One piece) در دست ساخت است + جزئیات جدیدترین حواشی فیلم «بی‌بدن» | شکایت به دلیل سکانس‌های ملتهب چشم به راه افعی واقعی | نگاهی به سریال «افعی تهران» ساخته سامان مقدم نسلی آگاه بدون خلاقیت | کارشناسان درباره ویژگی‌های طراحان گرافیک جوان می‌گویند مروری بر پرفروش‌های کتاب در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) نگاهی اجمالی بر تاریخچه هنر گرافیک در ایران و جهان به‌مناسبت روز جهانی گرافیست دلیل پخش نشدن برنامه «هفت» چه بود؟ اعضای کارگروه «حکیم طوس» معرفی شدند
سرخط خبرها

امروز در جهان صدایی نیست که در برابر استکبار بلند شود و الهام گرفته از اندیشه امام (ره) نباشد

  • کد خبر: ۱۶۷۵۹۶
  • ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۶
امروز در جهان صدایی نیست که در برابر استکبار بلند شود و الهام گرفته از اندیشه امام (ره) نباشد
همایش «حل مشکلات و معضلات جهان اسلام با بهره گیری از اندیشه امام خمینی (ره)» عصر امروز، ۱۳ خرداد، با حضور جمعی از مسئولان استان در سالن همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، در همایش «حل مشکلات و معضلات جهان اسلام با بهره گیری از اندیشه امام خمینی (ره)» که امروز و در آستانه سالروز ارتحال امام خمینی (ره) به همت مرکز فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی تبیان و با همکاری آستان قدس رضوی، مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) و تلویزیون اینترنتی سفیر برگزار شد، اندیشه‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران مرور و ابعاد مختلفی آن بررسی شد.

در این همایش حجت الاسلام «حجت گنابادی نژاد» معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی با اشاره به این که امروز در سراسر جهان صدایی نیست که در برابر استکبار بلند شود و الهام گرفته از اندیشه امام (ره) نباشد، اظهار کرد: ما امروز از امامی صحبت می‌کنیم که دستاورد او در انقلاب اسلامی این بوده است که، ایران را یک روز ژاندارم آمریکا در منطقه بود، به بزرگترین دردسر برای منافع مستکبرین در منطقه تبدیل کرده است و دیگر امروز مستکبران به راحتی نمی‌توانند در کشور‌های منطقه ظهور و بروز داشته باشند.

مهمترین ویژگی مکتب امام، اعتقاد به اسلام ناب محمدی و نفی اسلام آمریکایی بود

وی افزود: این برگزاری مراسم سالگرد برای امام، مجالی است که یک درس آموزی از مکتب او داشته باشیم. اصلی‌ترین درس مکتب امام و مهمترین ویژگی مکتب امام، اعتقاد به اسلام ناب محمدی و نفی اسلام آمریکایی بود. امام اسلام را تجدید حیات کرد. چون خود او معتقد به اسلام بود. امام رهبری بود که با اسلام آغاز کرد و همه وجودش را برای اسلام گذاشت و مسلمانان هم با همه وجود از امام تبعیت کردند. چون امام مرزبندی دقیق بین اسلام و ناب و اسلام آمریکایی داشت.

معاون استاندار خراسان رضوی در ادامه گفت: امام برای دین یک زندگی و یک مرام اداره اجتماع قائل بود و در شئون فردی و اجتماعی اسلام را کارآمد می‌دانست. امام حقیقتاً به وعده الهی اعتقاد داشت.
وی خاطرنشان کرد: دومین ویژگی امام این بود که حقیقتاً به وعده الهی اعتقاد داشت و با همه وجود به مستکبرین بی اعتماد بود. در دوره‌ای پرچم مبارزه را بلند کرد که مبارزان و مجاهدان یا به بلوک غرب و یا به بلوک شرق وابسته بودند.
حجت الاسلام گنابادی نژاد در ادامه گفت: امام مبارزه‌ای تمام عیار با جریان تحریف شده دین را آغاز کرد که نیاز به احیا داشت. آن هم در زمانی که جریان مقاومت، در جریان گفتمان اسلامی تحریف شده بود و گفتگو با جریان قدرت به عنوان قرائت غلطی مطرح بود که مسلمانان را عقب نگه می‌داشت اتفاقاً این موضوع از کانون‌های دینی هم مطرح می‌شد. اما امام گفتمان مقاومت را مطرح کرد.
وی افزود: امام به تمام معنا به خدا اعتماد داشت. مرام و اندیشه امام و شیوه امام در بی اعتنایی امام به مستکبران عالم بود. هیچ گوشه چشمی از باب حمایت مستکبران برای خودش و ملتش باز نکرده بود.

امام (ره) معتقد و باورمند به مردم بود

امام معتقد و باورمند به مردم بود معاون استاندار خراسان رضوی در ادامه گفت: سومین ویژگی امام این است که امام معتقد و باورمند به مردم بود. در ۱۰ سالی که در جایگاه رهبری بود و ۱۵ سال که پیش از آن نهضت را رهبری کرد، از ناحیه امام هیچ حرفی برای مردم محرمانه نبود. مردم محرم امام بودند، چون امام به مردم باور داشت.

وی افزود: چهارمین ویژگی امام این بود که حامی محرومان و مستضعفان بود. اعتقاد و باور امام نسبت به محرومان و مستضعفان بازی سیاسی رسانه‌ای و یک فیگور برای تبلیغات انتخابات نبود. امام به تمام معنا به مردم محرومان و مستضعفان باور داشت. تاسیس کمیته امداد و طرح شهید رجایی و بسیاری از اقدامات دیگر در حوزه محرومیت زدایی، در دوره امام پایه گذاری شد.

امام به تمام معنا مخالف مستکبران بود

حجت الاسلام گنابادی نژاد خاطرنشان کرد: پنجمین ویژگی امام این است که امام یک رهبر به تمام معنا مخالف مستکبران بود. واژه «شیطان بزرگ» را برای آمریکا ابداع کرد. از مردم مظلوم افغانستان دفاع کرد.

راهی جز بازگشت به مکتب امام نداریم

معاون استاندار خراسان رضوی در بخش پایانی سخنان خود گفت: اولین مسلمانان که از خارج از مرز‌های ایران اسلامی به نهضت ایرانی سال پیوستند، عزیزان افغانستانی بودند. افغانستانی‌ها یک بار بینی شوروی را با الهام از امام و اسلام ناب به خاک مالیدن و یک بار هم پس از ۲۰ سال تلاش آمریکایی‌ها برای سلطه بر مردم افغانستان، ببینی آن‌ها را به خاک مالیدند. زمانی هم که داعش در منطقه متولد شد، باز این شیعیان قهرمان ولایتمدار افغانستان بودند که با فرماندهی مجاهد بزرگ و سیدالشهدای مقاومت، شهید حاج قاسم سلیمانی، با افتخار نام فاطمیون داعش را با خاک یکسان کردند. این‌ها همان عزیزانی هستند که مکتب امام را به درستی درک کرده‌اند و پژواک تعالی اندیشه امام را در اقصا نقاط عالم منعکس و منتشر می‌کنند.

وی افزود: امام به تمام معنا معتقد به وحدت و انسجام امت اسلامی بود. اندیشه ایشان همان اندیشه ائمه اطهار علیهم السلام بود که حفظ پیکره امت اسلامی را یک اولویت می‌دانست. امام اختلاف بین شیعه و سنی را یک ضربه به اسلام و مسلمان‌ها می‌دانست. نگاه امام یک نگاه متعالی و مبنایی در حوزه وحدت و انسجام بود و اگر ما امروز در سالگرد ارتحال امام راهکار‌های امام را برای جهان اسلام و امت اسلامی را رصد می‌کنیم، راهی جز بازگشت به مکتب امام و مرام امام و راه امام و اندیشه امام نداریم.

مهمترین اقدام جریان نفاق هم تحریف است

در بخش دیگری از این مراسم، حجت الاسلام «نصرالله پژمانفر» نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به حضور جریان کفر و نفاق برای ضربه زدن به جامعه اسلامی گفت: نگرانی از جریان نفاق بیش از جریان کفر است و اگر خطراتی در جامعه ایجاد شود، بیشتر از ناحیه جریان نفاق است.

وی تاکید کرد: این جریان بسیار خطرناک‌تر از جریان کفر است. جریان نفاق پس از آن که نقاط تاثیر گذار بر افکار عمومی را به دست آورد و حکمرانی فکری مردم به دست او افتاد، کار خود را صورت می‌دهد و مهمترین اقدام جریان نفاق هم تحریف و تغییر واقعیت است. به گونه‌ای که قرائت دیگری از واقعیت ارائه می‌کند که واقعی نیست و طبیعتاً می‌تواند ناکارآمدی در حرکت الهی ایجاد کند. نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: جریان یا با مقابله مستقیم عمل می‌کند و یا تحریف می‌کند و وارد می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی از مهمترین ویژگی‌های امام این بود که بر وحدت جهان اسلام جامعه اسلامی تاکید داشت. او معتقد بود برای آن که پرچم اسلام بر افراشته نگه داشته شود، باید نگاه به اصول مشترک داشته باشیم و مرز‌های ظاهری را کنار بزنیم

حجت الاسلام پژمانفر خاطرنشان کرد: امام اعتقادی به مرز‌های جغرافیایی نداشت. نگاه ایشان به امت اسلامی بود رنگ و نژاد برای امام معنی نداشت. امام مبارزه‌ای تمام عیار با جریان تحریف شده‌ای را آغاز کرد که که نیاز به احیا داشت.

 در بخش دیگری از این مراسم نیز حجت الاسلام هاشمی راستی معاون مرکز تبیان و نماینده این مرکز در مشهد، سخنانی در باب مولفه‌های وحدت در اندیشه سیاسی امام بیان کرد. در پایان این مراسم نیز از جمعی از نخبگان فرهنگی افغانستانی و نفرات برتر در مسابقه‌های مقاله خوانی و شعر تقدیر شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->